Jaarverslag Algemene Bestuursdienst 2020

Hoe zag de top van de Rijksdienst er in 2020 uit? Over hoeveel topambtenaren hebben we het dan? Hoe zag die groep er uit? Hoeveel wisselden van functie? En hoe werkten ze aan hun leiderschap en vakmanschap?

Jaarverslag Algemene Bestuursdienst 2020

De Algemene Bestuursdienst, de hoogste 1500 ambtenaren van de Rijksoverheid, heeft sinds dit jaar een jaarverslag. Gericht op het brede publiek, met feiten, cijfers en verhalen die de ABD algemeen toegankelijk maken. Omdat de ABD in 2020 25 jaar bestond, bevat het jaarverslag ook het 'Verhaal van de ABD' en een tijdlijn met de mijlpalen van de afgelopen kwart eeuw.

“De maatschappelijke opgave voor Nederland, die ABD’ers hebben, is een grote verantwoordelijkheid,” aldus directeur-generaal voor de ABD Bram de Klerck, “Hoe de ABD en Bureau ABD werken, en wie die ABD’ers zijn, leest u in dit jaarverslag. We denken dat we u hiermee een beter beeld kunnen geven van de ABD.”

Voor de ABD is het van belang om te zorgen voor meer transparantie en zichtbaarheid. Zowel in kwalitatieve als kwantitatieve zin wordt de informatievoorziening over de ABD verbeterd, wat bijdraagt aan een beter begrip van het ABD-stelsel. Het jaarverslag is onderdeel van deze verbeterslag.