Monique Bulthuis afdelingshoofd Digitaal, tevens plaatsvervangend directeur Digitaal bij de Belastingdienst

Monique Bulthuis wordt met ingang van 16 augustus 2021 afdelingshoofd Digitaal, tevens plaatsvervangend directeur Digitaal bij de directie Klantinteractie & Services (KI&S) van de Belastingdienst.

Monique Bulthuis

De directie Digitaal levert een breed scala aan producten en diensten waarmee op het juiste moment burgers en bedrijven geïnformeerd en ondersteund kunnen worden. Dit betreft producten als proactieve berichten op Sociale media, informatie via de website, brieven, toelichtingen en digitale hulpmiddelen en diensten zoals UX-testen, servicedesign en webanalyse. De opgave voor de komende periode is om enerzijds producten actueel te houden en anderzijds de producten en diensten door te ontwikkelen in aansluiting bij de behoeften van burgers en bedrijven.

Marcel Driessen, directeur Digitaal, KI&S: 'Monique is voor ons de meest geschikte kandidaat omdat zij intrinsiek gedreven is om de dienstverlening te verbeteren, een frisse externe blik en ervaring meebrengt en bewezen resultaat heeft weten neer te zetten in de wereld van customer service.'

Monique Bulthuis: 'Ik zie ernaar uit om samen met de collega’s binnen de Belastingdienst aan de slag te gaan om de digitale dienstverlening nog verder te ontwikkelen aan de hand van een vooraf opgesteld plan. En om ons ook binnen de organisatie goed op de kaart zetten en zo bekend te staan als de afdeling die alle expertise in huis heeft, om digitaal klantcontact te optimaliseren.'

Monique Bulthuis werkt sinds 2017 als zelfstandig interimmanager en is actief op het terrein van customerservicesoftware, algemeen management en management van klantcontactactiviteiten. Zij werkt momenteel bij de landelijke schil van het GHOR in het kader van het Bron-en Contactonderzoek. Ook voerde ze opdrachten uit voor Topr, Konversa en de Autoriteit Persoonsgegevens. Daarvoor was ze gedurende 6 jaar commercieel en operationeel verantwoordelijk bij CX Company (chatbot technologie voor o.a. Eneco, Aegon, KPN, Engie, Ohra, ANWB). Monique Bulthuis heeft ruime ervaring met het managen van data gestuurde procesverbetering, grote klantoperaties en transities. Ze is zowel bekend met het management van callcenters als web-contactcenters (publiek en privaat).

Monique Bulthuis studeerde Commerciële Economie aan de Haagse Hogeschool.

Deze benoeming op een ABD-functie is tot stand gekomen via de algemene procedure voor functies binnen de Algemene Bestuursdienst. De werving en selectie voor deze benoeming is gedaan door Bureau ABD en de Belastingdienst. Vacatures die Bureau ABD faciliteert worden breed bekendgemaakt en iedereen mag solliciteren.