Daniëlle Cardozo MT-lid Communicatie en Omgevingsmanagement bij LNV

Daniëlle Cardozo wordt per 1 februari 2023 MT-lid Communicatie en Omgevingsmanagement bij het directoraat-generaal Regieorganisatie Transitie Landelijk Gebied van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.

Daniëlle Cardozo

Het team Communicatie en Omgevingsmanagement werkt voor heel het directoraat-generaal Regieorganisatie Transitie Landelijk Gebied (RTLG)
en draait mee in het LNV-brede netwerk omgevingsmanagement en communicatie. Belangrijke aandachtspunten vanuit dit team zijn onder andere actief stakeholdermanagement (zowel binnen als buiten het ministerie), het maken van een strategisch communicatieplan voor RTLG in samenspraak met NPLG en actief relatiebeheer met de diverse partners, met name de koepels en provincies.

Daniëlle is sinds april 2022 kwartiermaker MT-lid communicatie en omgevingsmanagement. Daarvoor was zij directeur Communicatie/hoofd Woordvoering, speeches, externe optredens en werkbezoeken bij LNV.

Daniëlle Cardozo: “Het is altijd spannend - maar vooral leuk - om mee te bouwen aan een nieuwe organisatie. Wat op papier bedacht is, kan tenslotte anders uitpakken in de praktijk. Zo bezoeken we de communicatiecollega’s van alle provincies over de vraag waar zij behoefte aan hebben als het gaat om de transitie van het landelijk gebied. Dat zijn soms pittige gesprekken maar altijd constructief. Als gebiedsregisseur moeten zij immers het verhaal over het waarom en hoe aan zowel vertegenwoordigers van belangenorganisaties als aan gemeenten kunnen vertellen.”

Fred van der Wart, directeur Netwerkfaciliteit: “Ik ben heel blij dat Daniëlle ons team nu structureel komt versterken. Deze transitie vraagt inzet van vele partijen en personen zowel in eigen huis als bij onze partners. Een cruciaal element in deze samenwerking is elkaar kennen en zo goed mogelijk snappen van elkaars context. Daniëlle brengt op dat vlak veel ervaring mee voor wat betreft het opbouwen van netwerken en invullen van communicatie en omgevingsmanagement. Ik ben dan ook blij dat we onze samenwerking de komende jaren vervolgen rond deze spannende en belangrijke opgave.”

Deze benoeming op een ABD-functie is tot stand gekomen via de algemene procedure voor functies binnen de Algemene Bestuursdienst. De vacature is zoals gebruikelijk opengesteld, hoewel de organisatie al een geschikte kandidaat op het oog had, zoals in de vacaturetekst was vermeld. Na een zorgvuldige procedure is deze het ook geworden.