Daniëlle van der Heijden MT-lid, tevens plaatsvervangend directeur Dienstverlenen IND bij JenV

Daniëlle van der Heijden wordt per 1 juni 2024 benoemd als tactisch manager Expertise tevens plaatsvervangend directeur Dienstverlenen bij de Immigratie en Naturalisatie Dienst, onderdeel van het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Daniëlle van der Heijden

De Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND) investeert in slimmer werken, inzetten op innovatieve oplossingen en het verminderen van complexiteit. De directie Dienstverlenen is daarbij van groot belang voor de kerntaak van de IND en levert ondermeer ondersteunende expertise voor het beslisproces van verblijfstitels.

Roelof Triemstra, directeur Dienstverlenen IND: “Ik ben blij met Danielle op deze plek. Danielle heeft een brede ervaring binnen de IND en met vernieuwing van processen. Met haar kennis en drive is zij van belangrijke toegevoegde waarde in de uitdagingen waar de IND voor staat, bijvoorbeeld met betrekking tot het redesign van onze processen of de implementatie van het Migratie-pact.”

Daniëlle van der Heijden: “Ik kijk ernaar uit om binnen de directie Dienstverlenen te starten in een nieuwe rol als tactisch manager Expertise tevens plaatsvervangend directeur Dienstverlenen. Het verder samen  vormgeven van de afdeling Expertise gericht op de dienstverlening naar de collega’s elders in het beslisproces is een opgave die goed bij me past. Dit in combinatie met de rol van plaatsvervangend directeur, maken me enthousiast om me blijvend in te zetten voor de maatschappelijk zeer relevante opdracht van de IND.” 

Daniëlle is haar loopbaan begonnen in het bedrijfsleven. Ze werkte van 2000 tot 2014 als procesvertegenwoordiger en leidinggevende bij de directie Juridische Zaken van de IND. Na een uitstapje richting leidinggevende functies bij de Rechtbank Gelderland en de Gemeente Boxtel keerde ze in 2019 als tactisch manager Keten terug bij de directie Dienstverlenen van de IND. Daniëlle studeerde Economie (HEAO) en Rechten aan de Universiteit Tilburg.

Deze benoeming op een ABD-functie is tot stand gekomen via de algemene procedure voor functies binnen de Algemene Bestuursdienst. De vacature is zoals gebruikelijk opengesteld, hoewel de organisatie al een geschikte kandidaat op het oog had, zoals in de vacaturetekst was vermeld. Na een zorgvuldige procedure, is deze het ook geworden.