Eva Heijblom wordt op 9 juli 2026 voorgedragen als wethouder in Rotterdam. Ze maakt bij benoeming gebruik van de algemeen geldende regels voor politiek verlof.
Eva Heijblom is nu directeur-generaal Digitalisering en Overheidsorganisatie bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Eerder was ze onder andere plaatsvervangend secretaris-generaal bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Op korte termijn wordt een waarnemend directeur-generaal aangesteld.